Opiskelun sujuvuuden takaamiseksi asiantuntevat tukitiimimme auttaa opiskelijoita mahdollisten ongelmien kanssa. Olemme myös keränneet kotisivuillemme kokoelman vastauksia yleisimpiin kysymyksiin ja ongelmatilanteisiin.

Tukipalvelu avoinna arkisin klo 09.00- 16.00

+358 (0)20 7981 212
support@promentor.fi

Lankapuhelimesta soitettaessa 8,21 senttiä/puhelu + 5,9 senttiä/minuutti (alv 24 %).
Matkapuhelimesta soitettaessa alkaen 8,21 senttiä/puhelu + 16,90 senttiä/minuutti (alv 24 %).

OPISKELUN-, TEKNINEN TUKI JA OMA TILI

Promentor Web verkkokurssin suorittaminen onnistuneesti

Voit seurata edistymistäsi kohdasta Opiskelijat -valikosta ja sieltä Edistyminen. Ohjelmaa pitää kirjaa suorittamistasi testeistä ja kurssin suorituspisteitä saa suorittamalla testejä. Mitä paremmin suoritat testin, sitä enemmän saat myös suorituspisteitä. Kurssi katsotaan suoritetuksi, kun kurssista on suoritettu vähintään puolet.

50-60 Tyydyttävä
60-75 Hyvä
75-90 Kiitettävä
90-100 Erinomainen

Tekniset vaatimukset

Ottamalla huomioon seuraavat vaatimukset opiskelu sujuu helpommin ja keskeytyksettä:

  • Internet-yhteys
  • Palvelun käyttöön suosittelemme seuraavia selaimia:
    • Chrome, Firefox tai Edge
  • Kuulokkeet tai kaiuttimet ja mikrofoni tai headset
  • Promentor Web toimii tietokoneella, tabletilla ja älypuhelimella

Kirjautuminen

Saat henkilökohtaiset tunnukset palveluumme suoraan sähköpostiisi ja kirjautuminen tapahtuu Promentor Web -sivulla.

Huom! Ole hyvä ja kirjoita käyttäjätunnus ja salasana juuri sellaisina kuin ne on toimitettu. Huomioithan myös isot ja pienet kirjaimet.

Salasana hukassa?

Jos olet unohtanut salasanasi, voit tilata uuden salasanan suoraan palvelusta. Saat uuden salasanan suoraan sähköpostiisi. Jos sinulla on kirjautumisen kanssa vielä tämän jälkeen ongelmia, ota yhteyttä tukipalveluun.

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Äänet eivät toimi

Kaikki Promentor Web -järjestelmän äänimateriaali on kuunneltavissa kielistudion kautta. Jos et saa kurssien ääniä kuuluviin, kannattaa kokeilla seuraavia toimenpiteitä:

  1. Tarkista, että kaiuttimet tai headset on liitetty koneeseen ja toimii oikein.
  2. Tarkista toimivatko äänet muilla verkkosivuilla. Jos eivät, kannattaa tarkistaa ettei selain tai järjestelmä ole äänettömällä.
  3. Jos äänet toimivat muilla verkkosivuilla, kokeile toimivatko äänet toisella selaimella. Suosittelemme käyttämään tietoturvasyistä uusinta päivitettyä versiota selaimesta, mutta järjestelmä toimii hieman vanhemmissakin selaimissa poislukien Internet Explorer 8  ja sitä vanhemmat selaimet.
  4. Jos äänet eivät tästä huolimatta toimi, ota yhteyttä tukipalveluun. Ottaessasi yhteyttä tukeen, ilmoita aina millä laitteella, käyttöjärjestelmällä (mukaan lukien versio) ja selaimella yritit saada Promentor Web -järjestelmän toimimaan.

Miten saan äänitettyä omaa puhettani?

Oman puheen äänittäminen tapahtuu ikkunan yläreunassa olevan kielistudion avulla. Kielistudiossa on oikealla puolella toiminnot, joilla äänitetään ja kuunnellaan omaa puhetta. Kielistudion vasemmalla puolella on toiminnot, joilla kuulee kappaleiden tekstit.

En ole saanut käyttäjätunnusta ja salasanaa

Promentor Web käyttäjätunnuksena toimii tilauksen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite.

Jos jostain syystä tunnukset eivät ole tulleet perille, kannattaa tarkistaa etteivät tunnukset ole päätyneet sähköpostiohjelman roskapostikansioon. Jos niitä ei löydy roskapostikansiosta, voit tilata salasanan ja käyttäjätunnuksen uudelleen. Anna tilauksessa ilmoittamasi sähköpostiosoite ja klikkaa ok. Tunnukset toimitetaan antamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Jos tunnuksia ei vieläkään kuulu, ota yhteyttä tuotetukeemme.

Näenkö mistään tekemieni tehtävien tuloksia?

Tulokset-sivulta löytyvät kurssin harjoitusten ja testien tulokset.

Edistyminen-sivulta löytyvät kurssin edistyminen ja yhteenveto tehdyistä kursseista.

Miten siirryn tehtäväkohdasta toiseen?

Kysymyksestä toiseen voi siirtyä tabulaattorinäppäimellä tai hiiren nuolella klikkaamalla.

Miten voin hakea sanoja sanakirjassa?

Kirjoita hakemasi sana perusmuodossa tai katkaise sana keskeltä. Ohjelma hakee hausta riippuen yhden tai useamman käännöksen hakusanallesi.

Huom.! Älä käytä sanan katkaisussa tai muuten sanan lopussa ylimääräisiä merkkejä tai välilyöntejä (tällöin sanaa ei löydy).

Harjoitustehtäviin vastaaminen

Harjoittelun aikana on tehtävää mahdollisuus tehdä niin kauan kuin haluaa. Kaikkiin tehtäväkohtiin ei tarvitse vastata, jos et tiedä vastausta niin voit jättää sen tyhjäksi tai kysyä apua “opettajalta”. Oikein vastattuihin tai ohjelmalta vastausta pyydettyihin kohtiin ei voida vastaamisen jälkeen enää kirjoittaa uusia vastauksia.

Harjoittelun loputtua ohjelma ilmoittaa harjoittelun tulokset sekä kuluneen ajan. Harjoittelun osalta käyttäjän henkilökohtaisiin tulostietoihin kirjautuu käytetty aika ja harjoituskertojen määrä.

Mitä eroa on harjoittelu- ja testitehtävillä?

Harjoittelu

Harjoittelun aikana on tehtävää mahdollisuus tehdä niin kauan kuin haluaa. Kaikkiin tehtäväkohtiin ei tarvitse vastata, jos et tiedä vastausta niin voit jättää sen tyhjäksi tai kysyä apua “opettajalta”. Oikein vastattuihin tai ohjelmalta vastausta pyydettyihin kohtiin ei voida vastaamisen jälkeen enää kirjoittaa uusia vastauksia.

Harjoittelun loputtua ohjelma ilmoittaa harjoittelun tulokset sekä kuluneen ajan. Harjoittelun osalta käyttäjän henkilökohtaisiin tulostietoihin kirjautuu käytetty aika ja harjoituskertojen määrä.

Testi

Testi eroaa harjoittelusta siten, että kuhunkin tehtävään voi vastata vain kerran. Liikuttaessa vastauskentästä toiseen jo vastattujen kohdalle ei voi enää pysähtyä. Testitilassa eivät harjoittelun aputoiminnot, kuten tekstikirja, kielioppi, sanakirja, vinkki tai oikean vastauksen tiedustelu ole käytettävissä.

Testin loputtua ohjelma ilmoittaa testitulokset. Testitulos, päiväys, kellonaika sekä testin kesto sekä testikertojen määrä kirjautuvat käyttäjän henkilökohtaisiin tulostietoihin.